Zespół La Compagnie Käfig Mourada Merzoukiego, łącząc taniec hip-hopu z muzyką baroku, w zeszłym roku wywołał ekscytację festiwalowej Publiczności. Artyści z Francji także podczas XXXI BFO zaskoczą nas oryginalnymi występami i to w dwóch spektaklach! „Phénix” zahipnotyzuje Państwa harmonijnym połączeniem pozornie sprzecznych światów, a „Vertikal” - tańcem w zawieszeniu!
Phénix
Fot. ©Julie Cherki
Spektakl Phénix narodził się z nieoczekiwanego spotkania tańca hip-hopowego, muzyki barokowej i elektronicznej. Na scenie czworo tancerzy nawiązuje dialog z solistką grającą na violi da gamba - instrumencie strunowym, będącym barokowym poprzednikiem wiolonczeli. Wyjątkowość tego zestawienia dodatkowo podkreślą, pojawiające się momentami electro dźwięki, inspirowane muzyką J. S. Bacha. Łączenia pozornie sprzecznych światów jak baroku i hip-hopu stało się twórczym pragnieniem Mourada Merzoukiego od czasu współpracy z Le Concert de l’Hostel Dieu przy projekcie Dolce Folia/Folia, jaki został entuzjastycznie przyjęty także przez Publiczność XXX BFO. W tym roku Mourad Merzouki i jego zespół La Compagnie Käfig powraca na nasz Festiwal, by ponownie wprowadzić Widzów w nieoczywiste wymiary tańca i muzyki.
Vertikal
Fot. ©Laurent Philippe
Spektakl tańca w zawieszeniu. Magiczny, oszałamiający, płynnie lekki. Taniec, który odkrywa niebo. Zawrotny występ na skrzyżowaniu tańca, lotów i wspinaczki - to tylko część określeń, jakie można wyszukać w mediach, rozpisujących się o spektaklu „Vertikal”.
Mourad Merzouki bawi się nieważkością: wystawia tancerzy na odważne wyzwanie - eksploruje przestrzeń powietrzną, łącząc hip-hop z tańcem wertykalnym. Relacja z podłożem, która jest podstawową w tańcu hip-hopowym, ulega radykalnej zmianie. Wszystko wydaje się możliwe: wzlot i upadek, poszukiwanie lekkości i gra z grawitacją. W poetyckim geście choreograf utrwala swoje podejście do przełamywania barier między różnymi formami sztuki.
Mourad Merzouki jest kluczową postacią tańca hip-hopowego, ma wielki wkład w przeniesienie tańca ulicznego na najbardziej prestiżowe sceny. Wizjoner i samouk, którego dzieła - łącząc w sobie różne rodzaje tańca z akrobatyką i innymi dyscyplinami - pozwalają Merzoukiemu dzielić się swoją wizją i otwartością umysłu. W 1996 roku założył zespół Käfig, którego jest dyrektorem artystycznym. W latach 2009-2022 był dyrektorem Centre chorégraphique National de Créteil et du Val-de-Marne.
Brak spektakli w najbliższej przyszłości
Szanowni Państwo,w sezonie 2025/2026 na scenę Opery Nova powróci „Dziadek do orzechów” – balet w choreografii Paula Chalmera z muzyką Piotra Czajkowskiego.Wstrzymanie wystawiania tego tytułu w 2022 roku w repertuarach polskich teatrów było jednoznacznym gestem solidarności z narodem ukraińskim w obliczu brutalnej agresji ze strony Rosji, zgodnym z rekomendacją Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.Dziś nasze wartości pozostają niezmienne. Szanujemy również głos naszych Widzów, dla któryc...
Przedstawiamy kolejne - po wrześniu - miesiące repertuaru 69. sezonu artystycznego Opery Nova, który będzie pełen wzruszeń, olśnień i niepowtarzalnych wrażeń! Bilety na wszystkie wydarzenia (z wyjątkiem koncertów sylwestrowych) już w sprzedaży: w lipcu wyłącznie online, od sierpnia także w kasie stacjonarnej.
Wybrzmiały już ostatnie akordy „Barona cygańskiego”, wieńczącego na scenie Opery Nova 68. sezon artystyczny - czas zatem na podsumowanie.
Szanowni Państwo,do 31 lipca br. kasa biletowa Opery Nova jest nieczynna. Bilety na spektakle w sprzedaży stacjonarnej ponownie będzie można nabyć w sierpniu - przy czym od 1 do 17 sierpnia kasa czynna od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.00. UWAGA! Kasa biletowa w nowym miejscu - w Dziale Promocji i Obsługi Widzów (wejście od ul. Focha). Sprzedaż biletów online (bez możliwości rezerwacji) jest prowadzona przez całe wakacje poprzez naszą stronę internetową w zakładce BILETY ...