Magdalena Stefaniak

Magdalena Stefaniak

Ukończyła Akademię Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie Barbary Mądrej. 
Była uczestniczką Akademii Operowej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie.

Wielokrotna laureatka międzynarodowych konkursów wokalnych, a do ważniejszych osiągnięć 
w ostatnim czasie należą:

Grand Prix na I Międzynarodowym Konkursie Operowym im. Henryka Mireckiego (2023),
Grand Prix IV Międzynarodowego Konkursu Wokalnego VIVA CALISIA (2022)
2. nagroda na II Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Bogdana Paprockiego (2021)
3. nagroda na IX Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury (2022)
finalistka International Opera Competition Salice D’Oro - Vienna Edition 2022.

Umiejętności wokalne kształtowała pod okiem renomowanych artystów oraz pedagogów, 
wśród których znajdują się zwłaszcza: Agata Młynarska, Izabela Kłosińska, Ewa Podleś, 
Olga Pasiecznik, Mariusz Kwiecień, Thomas Hampson, Jerzy Marchwiński, René Massis.

Zadebiutowała w 2013 roku jako Hrabina Rozyna Almaviva w Weselu Figara Mozarta na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu. Od tego czasu występuje na scenie m. in.: Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, Komische Oper w Berlinie, Staatsoper Stuttgart, Opery Krakowskiej, Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Warszawskiej Opery Kameralnej, Opery Bałtyckiej w Gdańsku.

Artystka z sukcesami kreuje wiele ról, w szczególności: Hanna (Straszny dwór) oraz Zosia (Flis Moniuszki), Musetta (Cyganeria Pucciniego), Fiordiligi i Despina (Cosi fan tutte) oraz Pierwsza Dama (Czarodziejski flet Mozarta), Frasquita (Carmen Bizeta), Bronka (Janek Żeleńskiego), Eurydyka (Orfeusz i Eurydyka Glucka), Psyche (Eros i Psyche Różyckiego), Zakonnica i Feministka (Ślepy tor Meyera), Alicja (Alicja w Krainie Czarów Kaczmarka), Hanna Glawari i Walentyna (Wesoła Wdówka Lehára), Basia (Cud albo Krakowiaki i Górale Stefaniego).

W swoim repertuarze posiada także takie partie, jak: Violetta w Traviacie Verdiego, 
Norina w Don Pasquale Donizettiego, Adela w Zemście nietoperza Straussa, Susanna 
w Weselu Figara oraz Donna Anna w Don Giovannim Mozarta.

Poza kreowaniem ról operowych sopranistka wykonuje dzieła oratoryjno-kantatowe, współpracując głównie z Filharmonią Narodową, Poznańską, Zielonogórską, Krakowską, Lubelską oraz Lwowską Filharmonią Narodową.

Współpracowała z takimi dyrygentami, jak: Stefan Soltesz, Michał Klauza, Kazushi Ono, 
Bassem Akiki, Patrick Fournillier, Nimrod David Pfeffer, Adam Banaszak, Dawid Runtz, 
Gabriel Chmura, Rafał Kłoczko, Andrzej Knap, Marta Kluczyńska, Łukasz Borowicz, 
Andriy Yurkevych.

Role operowe kreowała we współpracy z takimi reżyserami, jak: Mariusz Treliński, Karen Stone, Marek Weiss Grzesiński, Michał Znaniecki, Robert Bondara, Sjaron Minailo, Natalia Babińska, Natalia Baińska, Jarosław Kilian, Henryk Konwiński.