Fascynacje

Fascynacje

Fascynacje:
Spektakl baletowy w pięciu obrazach
Data premiery:
09.03.2013
Czas trwania:
2 godziny, 10 minut

Realizatorzy

Część I:
Auf Suche, Lacrimae, Something I had in Mind
Choreografia:
Mauro de Candia
Scenografia i kostiumy:
Mauro de Candia
Reżyseria świateł:
Mauro de Candia
Opieka artystyczna:
Ewa Głowacka
Współpraca scenograficzna:
Mariusz Napierała
Asystentki przy choreografii:
Olga Marczak, Anna Pietrykowska
Część II:
Brake the Eyes, 1st Flash
Choreografia:
Jorma Elo
Asystenci choreografa:
Antony Randazzo, Christopher Dozzi
Scenografia i kostiumy:
Charles Heightchew, Jorma Elo, Joke Visser
Reżyseria świateł:
Jordan Tuinman

Opis

Spektakl baletowy w pięciu obrazach:

  • Mauro de Candia: Lacrimae / Auf Suche / Something I had in Mind
  • Jorma Elo: Brake the Eyes / 1st Flash 
  • Muzyka: Johann Sebastian Bach, Nicolo Paganini, Arvo Pärt, Edith Piaf, Wolfgang Amadeus Mozart, Jean Sibelius oraz Nancy Euverink Sub Pulse 2 - do choreografii Brake the Eyses 1st Flash.

Lacrimae

Muzyka: Pärt, Bach

Premiera: 19 czerwca 2004, Salle Prince Pierre, Grimaldi Forum - Monte - Carlo

Dedykowana Księżniczce Monaco, Antoninie.

Something I had in Mind

Muzyka: Nicolo Paganini, Edith Piaf

Premiera: 11 lutego 2012, Past Theater, Milwaukee - Milwaukee Ballet

Spektakl Fascynacje został wyprodukowany dzięki pomocy finansowej Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne.

Jorma Elo (Finlandia) - choreograf, projektant kostiumów, reżyser świateł i autor efektów video.

W ciągu zaledwie kilku lat urodzony w Finlandii Jorma Elo stał się jednym z najbardziej rozchwytywanych choreografów w Stanach Zjednoczonych i Europie, mianowany choreografem-rezydentem Boston Ballet w 2005 roku, wyróżniony jako talent do naśladowania przez Annę Kisselgoff w 2004 roku w przeglądzie New York Timesa.

Tworzy choreografie na całym świecie, włączając Slice to Sharp dla New York City Ballet, Glow-Stop i C. to C. (Close to Chuck) dla American Ballet Theatre, Double Evil dla San Francisco Ballet, Carmen dla Boston Ballet, 10 to Hyper M dla Królewskiego Baletu Duńskiego, Offcore dla Fińskiego Baletu Narodowego oraz Pointeoff dla Aspen Santa Fe Ballet.

Mauro de Candia (Włochy) rozpoczął naukę tańca w wieku 10 lat. Odkryła go legendarna tancerka i pedagog baletu Marika Besobrasova, która umożliwiła mu poprzez stypendium regularne kursy letnie w swojej szkole w Monaco. Po krótkich pobytach w szkole baletowej przy mediolańskiej La Scali i szkole baletowej Rudra Béjart w Lozannie de Candia kształcił się jako stypendysta Fundacji Johna Gilpina na Akademii Tańca Klasycznego im. Księżnej Grace w Monako.

W sierpniu 2001 r. został zaangażowany przez dyrektora baletu Stephana Thossa do zespołu baletu Państwowej Opery w Hannoverze. Podczas swojej kariery kreował główne role w dziełach Maurice’a Béjarta, Jirego Kiliana, Matsa Ecka, Williama Forsythe’a, Ohada Naharina oraz Marco Goeckego. Decydujący wpływ na artystyczny rozwój de Candii miał Stephan Thoss, który tworzył specjalnie dla niego nowe dzieła i partie. 

Po zakończeniu kariery tancerza pracował jako choreograf gościnny dla takich renomowanych zespołów, jak: Królewski Balet Flandryjski, Teatr Tańca Braunschweig, Państwowa Opera w Hannoverze, Maggio Danza we Florencji, Milwaukee Ballet, Balet Państwowy w Berlinie. Założył w 1997 roku w swoim mieście rodzinnym, Barletcie, stowarzyszenie Arte&Ballet, które jest dziś jedną z najbardziej szanowanych organizacji pożytku publicznego w zakresie kształcenia tanecznego oraz propagowania tańca we Włoszech. Do stowarzyszenia należy także zespół taneczny Mauro de Candii Pneuma Dance Theatre.

W roku 2007 Mauro de Candia został wyróżniony przez magazyn taneczny Dance for you jako obiecujący choreograf młodego pokolenia. Otrzymał liczne nagrody i wyróżnienia za pracę artystyczną: Premio Positano per la Danza, członkostwo Melvina Jonesa oraz Premio Giuliana Penni per la Danza.

Najbliższe spektakle

Brak spektakli w najbliższej przyszłości


Śledź nasze social media

Recenzje

Proponujemy również

{title}
04-05-2024

„Strefa Ruchu” towarzyszy Festiwalowi: Czy opera może i czy powinna być nowoczesna?

Jeśli nurtują Państwa tajniki doboru repertuaru operowego, proporcje pojawiania się realizacji dzieł współczesnych, szansa na zachowanie autonomii opery przy inwazji innych sztuk, ocalenie jej autentyczności i „pierwiastka ludzkiego” w konfrontacji ze sztuczną inteligencją to zapraszamy na spotkanie z cyklu „Strefa Ruchu”, organizowane z redakcją Ruchu Muzycznego - partnerem medialnym XXX BFO, które odbędzie się w sali kameralnej Opery Nova 4 maja (sobota) o godz. 16.30. Wstęp wolny.Obecna ...

{title}
03-05-2024

Koncertowy finał kursu wokalnego z Mistrzem

Znakomity wieczór operowy zapowiada się 3 maja od godz. 17 na scenie sali kameralnej, gdzie przed Publicznością wystąpią wybrani uczestnicy mistrzowskiego kursu wokalnego, prowadzonego przez Profesora Mariusza Kwietnia!

{title}
02-05-2024

Legendarny balet i zespół Monte Carlo na finał XXX BFO

Czas na wielki finał XXX Bydgoskiego Festiwalu Operowego i creme de la creme tegorocznej edycji naszego święta, jaką są finezja i perfekcja tańca zespołu baletowego, będącego światową marką Księstwa Monako.Legendarny Les Ballets de Monte Carlo przyjechał w tym roku do Polski specjalnie na nasz jubileuszowy Festiwal, by w dwa majowe wieczory (4 i 5 V) oczarować i wzruszyć Państwa historią Romea i Julii, opowiedzianą z nowej perspektywy w choreografii Jeana-Christophe'a Maillota.

{title}
30-04-2024

Majówka z panem Broučkiem

To nie jest zwykła opera, to szalona opera - pełna absurdalnego humoru, fantazji i genialnie oryginalnej muzyki. Jeśli wybieracie się na majówkę to koniecznie z „Wyprawami pana Broučka” na XXX Bydgoskim Festiwalu Operowym. Bydgoszcz jest pierwszym miastem, w którym zespół Teatru Wielkiego w Poznaniu gościnnie prezentuje swą najnowszą produkcję - pierwszą polską inscenizację dzieła Leoša Janáčka, wyreżyserowaną przez Davida Pountney’a. Zapraszamy 1 maja o godz. 19.00!