Così fan tutte, ossia La scuola degli amanti (Tak czynią wszystkie albo szkoła kochanków) została skomponowana jako ostatnia z Mozartowskich oper buffa. To jedno z ostatnich jego dzieł, stworzone w 1790 (na rok przed śmiercią) i trzecia opera, która powstała we współpracy z doskonałym librecistą Lorenzem da Pontem.
Przebieranie i podszywanie się bohaterów pod różne postacie oraz wątek niewierności zbliża Così fan tutte do Wesela Figara. Czy Così fan tutte to komiczna maskarada? Manipulacje sentymentami, uwodzenia i zmiany uczuć, utrata wiary w ich stałość: wbrew pozorom lekkiej historyjki z przebierankami jest to opera z nutą nostalgii i trudna reżysersko.
Ta opera Mozarta znalazła się po raz pierwszy na afiszu bydgoskiej opery w 2021 r. W przeciwieństwie do Uprowadzenia z seraju, Dyrektora teatru, Wesela Figara, Don Giovanniego, Czarodziejskiego fletu tytuł ten nigdy przedtem nie był w Bydgoszczy realizowany.
Brak spektakli w najbliższej przyszłości
- Jestem pewna, że „Carmen” odniesie sukces w Bydgoszczy, w Polsce! – mówi z uśmiechem Maria Luisa Ramos Corrales, która czuwa nad przygotowaniem kostiumów do polskiej produkcji baletowej w choreografii Johana Ingera. Premiera „Carmen” w wykonaniu Baletu Opery Nova już 26 kwietnia zainauguruje XXXI Bydgoski Festiwal Operowy!
Z przyjemnością ogłaszamy program XXXI Bydgoskiego Festiwalu Operowego! Od 26 kwietnia do 11 maja polecamy siedem festiwalowych spektakli, goszcząc zespoły znakomitych teatrów z Bułgarii, Czech, Francji, Ukrainy, a także Bytomia i Poznania. Opera, musical, balet, tragedia muzyczna czy taniec graniczący z akrobacją... Część z dzieł na naszej scenie będzie prezentowana w Polsce po raz pierwszy bądź świeżo po polskich prapremierach. Będą też produkcje, które zobaczyć w kraju nadarza się wyjątkowo r...
Gdyby opera była płótnem, a muzyka i emocje paletą barw, to śmiało można powiedzieć, że nikt tak nie malował psychologicznych portretów kobiet jak Giacomo Puccini. W pierwszy wiosenny weekend (21-23 marca) na naszej scenie „Madama Butterfly”, czyli opowieść o nadziei i złamanym sercu gejszy.
Na naszej scenie mit o Orfeuszu jest współczesną interpretacją Roberta Bondary. Na operę „Orfeusz i Eurydyka” Glucka zapraszamy 16, 17 i 18 maja.