FALSTAFF

FALSTAFF

Falstaff:
Komedia liryczna w trzech aktach i sześciu obrazach
Kompozytor:
Giuseppe Verdi
Libretto:
Arrigo Boito wg "Wesołych kumoszek z Windsoru" i "Henryka IV" Williama Szekspira. Oryginalna wersja językowa z tłumaczeniem na język polski
Data premiery:
22.10.2017
Czas trwania:
2,5 godziny, w tym jedna przerwa
Wykonawcy:
Soliści, Chór, Balet, Orkiestra Opery Nova w Bydgoszczy
Licencja:
na korzystanie z Utworów została udzielona przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

Realizatorzy

Reżyseria:
Maciej Prus
Kierownictwo muzyczne:
Scenografia:
Jagna Janicka
Kostiumy:
Hanna Wójcikowska-Szymczak
Reżyseria świateł:
Maciej Igielski
Przygotowanie chóru:
Henryk Wierzchoń
Asystent dyrygenta:
Kamil Parcheta
Konsultacja choreograficzna:
Ilona Jaświn-Madejska
Autor plakatu:
Tomasz Bogusławski (Złoty Medal na 3. Międzynarodowym Biennale Plakatu w Lublinie)

Obsada

Bardolf:
Oberżysta:
Robin, pachołek Falstaffa:
Dyrygent:

OPIS

Libretto Falstaffa zostało oparte przez Arrigo Boito na sztuce Wesołe kumoszki z Windsoru oraz wybranych scenach z Henryka IV Williama Szekspira.

W obu tych dziełach pojawia się postać Sir Johna Falstaffa. W Henryku IV jest on jest nieodłącznym towarzyszem wypraw i biesiad księcia Hala, późniejszego króla Henryka, zaś w komedii, stanowiącej mistrzowski obraz obyczajowości epoki elżbietańskiej, usiłuje uwieść dwie zamożne mieszczki, Panią Page i Panią Ford, jednak sam pada przy tym ofiarą serii żartów.

Verdi interesował się tym wątkiem od dawna (postać Falstaffa pojawia się w jego korespondencji już w latach sześćdziesiątych). Nie dziwi więc, że na propozycję Boita odpowiedział z entuzjazmem, choć zasłaniał się nieco wiekiem i zmęczeniem. Szybko jednak zabrał się do pracy, kończąc w marcu 1890 roku pierwszy akt bez najmniejszych poprawek. Verdi napisał Falstaffa, ostatnią ze swoich 28 oper, gdy zbliżał się do wieku 80 lat. Była to jego druga komedia i trzecie dzieło oparte na sztuce Szekspira, po Makbecie i Otellu.

Galeria zdjęć

Najbliższe spektakle

Brak spektakli w najbliższej przyszłości


Śledź nasze social media

Recenzje

Proponujemy również

{title}
20-03-2025

„Carmen” ubiera się już na premierę. To kobieta XXI wieku!

- Jestem pewna, że „Carmen” odniesie sukces w Bydgoszczy, w Polsce! – mówi z uśmiechem Maria Luisa Ramos Corrales, która czuwa nad przygotowaniem kostiumów do polskiej produkcji baletowej w choreografii Johana Ingera. Premiera „Carmen” w wykonaniu Baletu Opery Nova już 26 kwietnia zainauguruje XXXI Bydgoski Festiwal Operowy!  

{title}
26-02-2025

Czas rozpocząć nową dekadę Festiwalu. Ogłaszamy program XXXI BFO!

Z przyjemnością ogłaszamy program XXXI Bydgoskiego Festiwalu Operowego! Od 26 kwietnia do 11 maja polecamy siedem festiwalowych spektakli, goszcząc zespoły znakomitych teatrów z Bułgarii, Czech, Francji, Ukrainy, a także Bytomia i Poznania. Opera, musical, balet, tragedia muzyczna czy taniec graniczący z akrobacją... Część z dzieł na naszej scenie będzie prezentowana w Polsce po raz pierwszy bądź świeżo po polskich prapremierach. Będą też produkcje, które zobaczyć w kraju nadarza się wyjątkowo r...

{title}
24-02-2025

Miłość jak „Motyl”

Gdyby opera była płótnem, a muzyka i emocje paletą barw, to śmiało można powiedzieć, że nikt tak nie malował psychologicznych portretów kobiet jak Giacomo Puccini. W pierwszy wiosenny weekend (21-23 marca) na naszej scenie „Madama Butterfly”, czyli opowieść o nadziei i złamanym sercu gejszy. 

{title}
10-02-2025

Świat widziany oczami Orfeusza

Na naszej scenie mit o Orfeuszu jest współczesną interpretacją Roberta Bondary. Na operę „Orfeusz i Eurydyka” Glucka zapraszamy 16, 17 i 18 maja.