Kopciuszek

Kopciuszek

Kompozytor:
Sergiusz Prokofiew
Libretto:
Mikołaj Wołkow według bajki Charlesa Perraulta
Data premiery:
07.11.2009
Czas trwania:
2 godziny, w tym jedna przerwa

Realizatorzy

Kierownictwo muzyczne:
Tadeusz Wojciechowski
Choreografia:
Iwona Runowska
Scenografia i kostiumy:
Mariusz Napierała
Światła:
Bogumił Palewicz
Współpraca choreograficzna:
Wojciech Warszawski
Asystent choreografa:
Ilona Jaświn-Madejska

Opis

Na pozór zwykły dom: ktoś krząta się w kuchni, ktoś wyleguje na kanapie. Jednak od chwili, gdy obok samotnej dziewczyny błyśnie srebrzysty promień, nic już nie będzie zwykłe i smutne. 

Kopciuszka znamy z dzieciństwa, z książki francuskiego bajkopisarza, Charlesa Perraulta. Kompozytor pisał o tytułowej bohaterce: „Sam Kopciuszek jest nie tylko postacią z bajki, lecz żywym człowiekiem: przeżywającym, a nawet wzruszającym się. I takim można go zobaczyć na naszym spektaklu. Rola tytułowa to duże wyzwanie dla tancerki. Ma ona konkurencję w postaciach zabawnych, wręcz groteskowych Złych Sióstr, fantastycznej świty - demonicznych ptaków, emanujących tajemniczością i erotyzmem Księżniczek Wschodu i Hiszpanii, a przede wszystkim Dobrej Wróżce - uosobieniu klasycznej harmonii.

Balet Prokofiewa w choreografii Iwony Runowskiej łączy różne techniki tańca (klasyka, nowoczesny, break dance) i stanowi znakomite pole pokazania umiejętności tancerzy Opery Nova. Piękna choreografia, wartka akcja sceniczna, urzekające obrazy wyczarowane kolorem i światłem. Do tego komputery w służbie sztuki, gdy laserowy promień opływa widownię, westchnienie zachwyconej publiczności niesie się aż do najwyższych rzędów.

Przepiękna jest scena, w której z tanecznymi popisami występują Wróżki Pór Roku. Zabawne, wręcz cyrkowe są popisy Trzech Pomarańczy na balu. Techniczne gadżety (jeżdżące meble i okrążająca scenę kareta bez zaprzęgu) zastosowane przez scenografa podkreślają fantastykę libretta. Bajkowo i nowocześnie, romantycznie i z humorem: choreograf Iwona Runowska i artyści Baletu Opery Nova stworzyli przedstawienie, które można polecić każdemu miłośnikowi tańca, niezależnie od wieku.

Najbliższe spektakle

Brak spektakli w najbliższej przyszłości


Śledź nasze social media

Recenzje

Proponujemy również

{title}
30-04-2024

Majówka z panem Broučkiem

To nie jest zwykła opera, to szalona opera - pełna absurdalnego humoru, fantazji i genialnie oryginalnej muzyki. Jeśli wybieracie się na majówkę to koniecznie z „Wyprawami pana Broučka” na XXX Bydgoskim Festiwalu Operowym. Bydgoszcz jest pierwszym miastem, w którym zespół Teatru Wielkiego w Poznaniu gościnnie prezentuje swą najnowszą produkcję - pierwszą polską inscenizację dzieła Leoša Janáčka, wyreżyserowaną przez Davida Pountney’a. Zapraszamy 1 maja o godz. 19.00! 

{title}
29-04-2024

„Dolce Folia/Folia” - muzyka rozszerzona o ruch

Naszą festiwalową sceną zawładnie „Dolce Folia/Folia” - spektakl w absolutnie niekonwencjonalny sposób łączący muzykę baroku ze śpiewem i tańcem - od klasycznego po hip-hop! To zjawiskowe widowisko doskonale wpisuje się w Międzynarodowy Dzień Tańca. Czołowy zespół francuskiej sceny barokowej, kierowany przez Francka-Emmanuela Comte „Le Concert de l'Hostel Dieu” oraz grupa „La Compagnie Käfig”  Mourada Merzoukiego na XXX BFO - po raz pierwszy w Bydgoszczy!

{title}
26-04-2024

Chińska księżniczka przywieziona ze Lwowa

Premiera „Turandot” G. Pucciniego dla Lwowskiej Opery Narodowej była wydarzeniem wyjątkowym, gdyż wystawiono tę operę po raz pierwszy we Lwowie (i w ogóle w Ukrainie) z okazji 120. rocznicy powstania tamtejszego teatru. Już w sobotę (27 IV o godz. 19.00) spektakl ten będzie wydarzeniem XXX Bydgoskiego Festiwalu Operowego.

{title}
26-04-2024

„Manon” z Wilna zachwyciła na XXX BFO

„Wielka, romantyczna muzyka Masseneta”, „sopran najwyższej próby”, „monumentalna scenografia” przywieziona do Bydgoszczy czteroma tirami i skok z wysokości pięciu metrów - „Manon” Litewskiego Narodowego Teatru Opery i Baletu w Wilnie zachwyciła podczas XXX Bydgoskiego Festiwalu Operowego.