{title}

RUSALKA

Najdoskonalsze romantyczne dzieło operowe czeskiego kompozytora, baśń muzyczna sięgająca po bogaty język harmoniczny, aby ukazać wieczność i przemijalność, nieśmiertelność i nietrwałość, zmysłowość i intymność.

{title}

CAVALLERIA RUSTICANA. PAGLIACCI

Prapremiera Rycerskości wieśniaczej (Cavalleria rusticana) odbyła się w Rzymie w 1890 roku. Uważa się ją za pierwszą operę werystyczną. Opera odniosła sukcesy na wszystkich wielkich scenach europejskich. Do jej powodzenia przyczynił się nie tylko temat libretta (według powieści Giovanniego Vergi, pisarza z nurtu naturalistycznego) , lecz również ogólne uproszczenie środków teatralnych oraz ogromne bogactwo melodii oddających charakter i atmosferę południa Włoch (sceny z życia sycylijskich w...

{title}

STABAT MATER. HARNASIE

Premiera pod honorowym patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Ze względu na wyjątkowy charakter dzieła, prosimy o nagradzanie artystów brawami dopiero po ostatniej, szóstej części utworu.Stabat Mater na sopran, alt, baryton, chór mieszany i orkiestrę op. 53.Harnasie - balet-pantomima w trzech obrazach na tenor solo, chór mieszany i orkiestrę do scenariusza kompozytora i Jerzego Mieczysława Rytarda, op. 55.

{title}

SUNSET BOULEVARD

The Really Useful Group Ltd. składa podziękowania Pani Amy Powers za udział w opracowaniu tekstu do "Bulwaru Zachodzącego Słońca".Produkcja na mocy porozumienia z The Really Useful Group Ltd.

{title}

LA SERVA PADRONA

A funny story and expressive characters are perfectly reflected in the musical layer and texts of all the spectacular arias in this piece. Such is La serva padrona ("The Maid Turned Mistress") - the famous intermezzo by Giovanni Battista Pergolesi, which in the Baroque period sparked a stormy discussion about whether art should be funny. In our opinion, opera can not only entertain, but also invite the viewer into the very center of the action of the performance. That is why La serva padron...

{title}

OPERA DIZZINESS

Operowy zawrót głowy został nagrodzony w kategorii: Najlepszy spektakl dla młodego widza w XV edycji Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury.

{title}

WHISPERS AND SHADOWS

BAROCCO: Abigail Cockrell, Rafał Tandek, Arisa Suzuki, Tomasz Siedlecki, Amelia Małysz, Paweł Nowicki, Olga Markari, Aleksandra Wiśniewska, Mariusz Kowalczyktogether with Agnieszka Błaszczyk, Anna Bobrowska, Gabriela Dąbek, Beatriz Gijón, Monica Gomez Sanchez, Cai Sesma Perez, Martin Hammer, Matthias KastlCello solo: Adam Szurka, Mikołaj Wojciechowski

{title}

LES LIAISONS DANGEREUSES

Since the publication of the novel "Les Liaisons Dangereuses" in 1782, it has been accompanied by an aura of scandal. Pierre Choderlos de Laclos, using the image of the aristocracy of eighteenth-century France as the background of the events, exposed the baseness of the human soul, talking about revenge, lust and manipulation. It is a story in which men are cynical and impertinent, women are cruel and calculating each move, an...

{title}

THE HAUNTED MANOR (Straszny dwór)

Dorobek Moniuszki imponuje różnorodnością, bogactwem melodycznym i głębokim zakorzenieniem w narodowej tradycji muzycznej, a jego wielkie opery takie jak Halka i Straszny dwór dotykają sedna idiomu polskości zarówno w warstwie tekstowej, jak i muzycznej - z uchwały Sejmu RP.

{title}

THE CAPTIVE MIND (Zniewolony umysł)

Zniewolony umysł Czesława Miłosza to słynne, najbardziej znane w świecie jego dzieło. Literacki traktat z kluczem zawiera ponadczasową refleksję o kondycji ludzkiej, etyce, wolności i zniewoleniu, wyrastającą z konkretnego i przez to wiarygodnego doświadczenia świadka i uczestnika. 

{title}

MY FAIR LADY

Libretto do My Fair Lady powstało na podstawie komedii George'a Bernarda Shawa – irlandzkiego prozaika, dramaturga i publicysty, obdarzonego niebywałym poczuciem humoru: Pigmalion. Przygoda romantyczna w 5. aktach (1912). Tytuł odwołuje się do greckiego mitu o cypryjskim królu - rzeźbiarzu Pigmalionie, który stworzył tak piękny posąg kobiecy, iż się w nim zakochał. Bogini Afrodyta zamieniła rzeźbę w żywą kobietę. Motyw Pigmaliona i stworzonej przez niego Galatei pojawiał się często w poezji...

{title}

TOSCA

Toskę oparł Puccini na sztuce Victoriena Sardou napisanej w 1887 r. dla Sary Bernhardt. Dramat, który stał się wielkim przebojem Europy, łączył elementy historii (Włochy w dobie Bonapartego, bitwa wojsk napoleońskich z Austriakami pod Marengo) z tragedią miłosną i erotyzmem, dając wielkiej aktorce możliwość ukazania pełni talentu. Świetnie nadawał się też do adaptacji na libretto operowe.